Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Spokojenost dospívajících s životem v doplněné rodině ve vztahu k zahájení samostatného života
Barborová, Jana ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Švandová, Martina (oponent)
This thesis deals with adolescence of individual in the context of a family milieu of step family. It is focused on perceiving of contentment of an adolescent with his life in a step family as a determinant in relation to the start of independent life. The thesis consists of theoretical and empirical character. The introduction deals with the theoretical anchoring of each key concept. Individual chapters are dedicated to the step family concept definition. This is done from point of view of terminology, meaning of content, typology and related problems, theoretical framework of adolescence process and definition of basic theoretical life-satisfaction concept. The empirical part is devoted to the quantitative survey which was carried out through a questionnaire survey. The aim of this research was to find out whether the satisfaction/dissatisfaction of adolescent with the life in a step family influences the tendency to start an independent life. Key words: Stepfamily, adolescent, well - being, become independent
Osamostatňování klientů zařízení náhradní výchovné péče v mezinárodním srovnání
Prokop, Petr ; Prokop, Jiří (vedoucí práce) ; Franiok, Petr (oponent) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Stěžejním tématem práce je osamostatňování klientů v systému náhradní výchovné péče. V rámci mezinárodního srovnání jsou autorem zachyceny a analyzovány problémy, které tento proces provázejí. Práce obsahuje nejen závěry, ke kterým autor dospěl na základě výzkumného šetření ve vybraných zemích (ČR a Polsko), ale i vhodná doporučení, jakým způsobem problém osamostatňování klientů náhradní výchovné péče řešit. Úvodní část je věnována teoretickým východiskům, mezinárodnímu srovnání a příkladům dobré praxe v zahraničí. Autor sleduje názory různých odborníků na příčinné souvislosti problému, od vlivu biologické rodiny, přes socializaci klientů náhradní výchovné péče, až k samotným problémům institucionální péče. Tyto názory a postřehy následně uvádí do kontextu. V metodologické a výzkumné části se autor snaží odpovědět na stěžejní otázku: "Jakým způsobem jsou klienti zařízení náhradní výchovné péče připravováni na osamostatnění?" Autor v rámci kvalitativního designu výzkumu zprostředkovává čtenářům reálnou situaci, kterou osamostatňující se klienti a jejich vychovatelé prožívají. V tomto popisu se autor snaží o maximální autentičnost. Závěrečnou část věnuje autor shrnutí výsledků výzkumu, návrhům změn a současně také návrhu řešení výzkumného problému. Součástí celé práce jsou komentáře autora, jejichž...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.